MOBILPARKOLÁS

 

 

Az önkormányzati rendelet 5. § (11) bekezdésének értelmében a mobiltelefonos díjfizetést a parkolás megkezdését követően azonnal el kell indítani, a járművet csak a visszaigazoló SMS megérkezését követően lehet a parkolóban hagyni.

A parkolási folyamat során SMS-ben kell megadnia azt a rendszámot, amelyre parkolni szeretne (személygépjármű esetén: ABC123).

Amennyiben a forgalmi engedély „J” pontjában N1, vagy N1G (kistehergépjármű) szerepel, úgy tehergépkocsira vonatkozó mobilparkolást kell indítani.

Kistehergépkocsira és tehergépkocsira történő mobilparkolás: a parkolás indításakor a rendszám után vesszőt, majd T betűt kell beírni. Például: ABC123,T

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a rendszámot tévesen adja meg, vagy kistehergépkocsi és tehergépkocsi esetén személygépjárműre indítja a mobilparkolást, úgy pótdíj kerül kiszabásra.

Gyakran előfordul, hogy a mobilparkolás elindítása nem a gépkocsinál történik, hanem lényegesen később, esetleg akkor, mikor már folyik a gépkocsi ellenőrzése. Szintén gyakori probléma, hogy a gépkocsivezető nem várja meg a visszaigazoló SMS üzenetet, mely nélkül nem indul el a parkolás, illetve nem olvassa el figyelmesen a visszajelző üzenetet, mely akár rendszerhibáról is adhat tájékoztatást. Ilyen esetben a parkolási díjat más módon kell megfizetni.

A Kecskeméti Városrendészet által üzemeltetett területeken előzetes regisztráció nélkül, illetve előzetes regisztrációval fizethet mobiltelefonjával.

Parkolóhelyeinken a mobilparkolási rendszert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. üzemelteti, így ezen parkolóhelyek használatáért csak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-n keresztül lehet mobiltelefonnal fizetni.

A díjfizetés tehát a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közreműködésével mobilszolgáltatójának (pl.: Telenor, Telekom, Vodafone) rendszerén keresztül történik, így amennyiben technikai probléma lépne fel, úgy kérjük, hívja saját mobilszolgáltatóját (pl.: Telenor, Vodafone, T-Mobile) az ingyenes ügyfélszolgálati számán.

A további részletekről többek között a Telenor (1220), a Telekom (1414) és a Vodafone (1270) ügyfélszolgálatán, illetve az alábbi oldalakon tájékozódhat: